Hírmorzsa

Tudta-e, hogy a Svédmasszázs jótékonyan hat az izomrendszerre és rendszeres masszázzsal elkerülhető, illetve megszüntethető az izmok fájdalmas merevsége és az izomcsomók, melyek az ülőmunkát végzők és sportolók körében olyannyira jellemzők?
 

Ayurvéda tanfolyamok

Az indiai Ayurvéda holisztikus tanításai az Ayurvédiában! Képzéseink: ayurvédikus babamasszázs, ayurvédikus kismama és felnőtt masszázstanfolyamok, ayurvédikus szépségápolás, ayurvédikus életmód tanfolyamok. Ayurvéda Képzések autentikus forrásból!

Részletek oktatási oldalunkon a www.ayurvedaoktatas.hu oldalon!

Online olvasók

Oldalainkat 18 vendég böngészi
Készítsd fel a gerinced a terhességre! PDF Nyomtatás Email
Deréktáji problémák terhesség alatt és után: A fokozott ágyéki homorulat (lumbalis lordosis). A lumbalis lordosis nem más, mint az ágyéki gerinc homorulatának a fokozódása.  Jellemző tartáshiba. Nőknél gyakoribb, hiszen a csípőlapátok szélesebbek.
Nők esetében a nagyobb haskörfogat tovább ronthatja a homorulat nagyságát, hiszen a has tovább húzza előre a gerincet, ha nem elég erősek a mély hátizmok ezen a területen. 
 
Éppen ezért azon nőknek, akiknek a deréktáji szakaszon a homorulata nagyobb (jellegzetesen látható, hogy a gluteális régiók azaz a „fenék” területe jobban hátrahajlik, vagyis egyfajta"pucsításról", hiperlordotikus testtartásról beszélünk ) mindenképpen meg kell erősíteniük a deréktáji szakaszt, hogy pl. a terhességre való nagy terhelésre, a has további növekedésére felkészíthessék a gerincüket. A nők dereka ugyanis ekkor végez óriási munkát minden helyzetben és főleg a terhesség közepétől lehetnek a deréktáji fájdalmaik nagyon erősek. Célirányos kezelés nélkül ez a fájdalom megmaradhat tartósan szülést követően is.
 
Mi történik, ha valaki folyamatosan így tartja a derekát?
 
 A keresztcsont nem csak előrebillen, de a fölé nehezedő felsőtestünk súlya bele is nyomja a keresztcsontot a két medencelapát közé, így a szakroiliakális ízület gyulladása, fájdalmai is kialakulhatnak (SI ízület). A csípőízület is természetellenesen terhelődik járás közben, és  hajlamosak leszünk kifelé fordítani a lábfejünket, aminek következtében viszont harántsüllyedés alakulhat ki, illetve túlterhelődnek a belső térdszalagok. És ez csak a lábakra gyakorolt kedvezőtlen hatás.

Ha medencénk függőleges tartását nem tudjuk megfelelően biztosítani a gyenge izmok és a rossz tartás miatt: és engedjük előrebillenni a medencét, mert akkor a hasfalunk is megereszkedik, és a hasi, valamint a kismedencei szervek is előreesnek. Ha engedjük a medencét és a hasfalat előreesni, akkor a kismedencei szervekre lefelé irányuló nyomás nehezedik, ami lányoknál méh-petefészek problémákat idézhet elő, illetve a vastag- és vékonybél renyheség, aranyér, máj- epe, gyomor és egyéb bántalmak is kialakulhatnak.

A medence előreesése az egész gerincoszlop statikáját is megváltoztatja: a derekunk előreesik, ami kedvez a porckorong-sérv kialakulásának. A hasizmok és az alsó hátizmok ugyanis együttes aktivitással tudják csak megtartani a megfelelő távolságot az ágyéki csigolyák között. A gerinc háti szakasza ugyanakkor kompenzálásképpen meggörbül, és az előreeső has mellett még a fejünket és a vállainkat is lógatni kezdjük.
Ez a testtartás megakadályozza a helyes légzést, a bordakosár tágulását és a rekeszizom aktív használatát. Így az összes sejtünk anyagcseréje kárát látja a dolognak.

Mi a teendő ilyen esetben terhesség előtt és után?
 
Terhesség előtt javasolt a speciális mélyhátizom erősítő gerinctorna hosszabb kúraként, a gerinctornán tanultakat javasolt otthon is végezni napjában többször, hogy a derekat, medencét tartó izmokat kellőképpen megerősíthessük.
 
Ha a deréktáji panaszok erősek, fájdalmak jellemzőek már a terhesség előtt is, javasolt a masszázs is a gerinctorna mellett.
 
RocketTheme Joomla Templates